Services

BEBOER INFORMATION

UDLEJNING OG LEGITIMATION

 

Når en lejekontrakt skal underskrives, modtager du en mail med lejekontrakten og de relevante dokumenter til gennemlæsning og signatur. Når dokumenterne er læst igennem og underskrevet, skal disse sendes retur sammen med relevant CPR dokumentation. I henhold til hvidvaskloven, er vi forpligtet til at kende vores lejers identitet, hvorfor du vil blive bedt om at CPR validere dig selv i forbindelse med signering af din lejekontrakt. Hos Boliginvest Aarhus har vi faste procedurer til sikker håndtering og opbevaring af personfølsomme oplysninger i henhold til loven om persondata. 

 

Du kan læse mere om Hvidvaskloven hos Erhvervsstyrelsen

 

INDFLYTNING OG DAGLIG ADMINISTRATION

 

Når lejekontrakten er underskrevet, indkaldes du til indflytningssyn og efterfølgende udlevering af nøgler til lejemålet. Indflytningssynet sker typisk få dage før eller på dagen for indflytning.

 

Under din lejeperiode, vil administrationen hos Boliginvest Aarhus stå for opkrævning af husleje, udarbejdelse af forbrugsregnskaber baseret på dit aktuelle forbrug - da alle lejemål har individuelle målere. Administrationen har den løbende kontakt til dig som lejer, såfremt behovet opstår. 

 

Kommunikationen foregår oftest pr. mail og sms.

OPSIGELSE OG FRAFLYTNING

 

Ønsker du at opsige din lejekontrakt og fraflytte dit lejemål, skal dette ske skriftligt og sendes pr. email til info@biaa.dk i henhold til de frister, som fremgår af din lejekontrakt. Såfremt at lejekontrakten er underskrevet af 2 eller flere parter, skal der indsendes en opsigelse pr. underskriver, da det ellers vil blive registereret som at den/de andre parter fortsat vil blive boende i lejemålet. 

 

Opsigelsesfristelsen er oftest løbende måned + 3 månder, men kan variere. Lejemålet skal oftest fraflyttes 14 dage før udløb af opsigelsesperioden, således at istandsættelse kan igangsættes inden ny lejer kan overtage.

 

I forbindelse med din fraflytning, indkaldes du til flyttesyn, hvor lejemålet gennemgåes sammen, Med udgangspunkt i flyttesynsrapporten og øvrige mellemværender afregnes depositum. Såfremt beløbet måtte være i lejers favør, skal der opgives bankoplysninger til transaktionen.

KONTAKT OS HER 

 
 
 
 
 

Ovennævnte forhold er vejledende, og det vil altid være lejekontrakten og forholdene på ejendommen og det enkelte lejemål, der er gældende.